Volkswagen, najväčší európsky výrobca automobilov, čelí konkurencii zo strany Tesla a BYD, ktoré ponúkajú lepšie ceny a technológie1. Počas pandémie VW zaostával v Číne, a keď sa krajina začala otvárať, miestne značky ako BYD a Nio zdvojnásobili počet modelov s plug-in hybridmi a plne elektrickými vozidlami, ktoré boli väčšinou lacnejšie a lepšie ako ponuka VW1. Tieto nové konkurenčné značky sa teraz obracajú na Európu, keďže čínska ekonomika začína kolísať1.
V druhom štvrťroku 2023 predal Tesla 466 140 elektrických vozidiel, čo predstavuje 83% nárast oproti predchádzajúcemu roku2. BYD, druhý najväčší hráč, predal 352 163 vozidiel, ale jeho rastová miera je ešte rýchlejšia ako u Tesly (95% medziročne) 2. Volkswagen Group predal 180 239 vozidiel, čo predstavuje 53% medziročný rast2. Hoci sú výsledky pozitívne pre nemeckého výrobcu, čísla naznačujú, že sa mu nedarí rozširovať tak rýchlo ako Tesla a BYD2.
Volkswagen sa snaží zlepšiť svoje technologické schopnosti prostredníctvom over-the-air aktualizácií softvéru, ktoré sú pre zákazníkov bezplatné3. Avšak nemeckí výrobcovia, vrátane VW, zaostávajú za Teslou a BYD na domácom trhu, kde Tesla zostáva najpredávanejšou značkou elektrických vozidiel4. VW zvýšil svoje investície na 193 miliárd dolárov, aby zlepšil svoje úsilie v oblasti elektrických vozidiel a softvéru, a stále plánuje uviesť cenovo dostupné elektrické vozidlo za približne 25 000 eur do roku 20255.
BYD je na druhej strane stále začínajúcim hráčom voči Tesle v oblasti čistých elektrických vozidiel a prémiových cien, ale titul „BEV“ je na dosah, zatiaľ čo cenová medzera sa zmenšuje7. BYD vyrába svoje vlastné batérie a čipy, predáva tieto batérie tretím stranám, ako je napríklad Tesla, a ziskovo vyrába elektrické vozidlá za 25 000 dolárov a menej7. Obe spoločnosti predávajú oveľa viac elektrických vozidiel ako konkurencia7.
Volkswagen zvýšil ceny svojich modelov s spaľovacími motormi o priemerne 4,4% v dôsledku významného nárastu nákladov na suroviny, energiu a zariadenia15. Napriek tomu sa VW snaží kompenzovať nižšie dodávky vyššími cenami a zvýšením efektívnosti výroby10.
Čínski výrobcovia elektrických vozidiel, ako sú BYD a Nio, čelia v Európe novým výzvam, ako sú stereotypy o čínskej výrobe, náklady na dovoz a menej rozvinutý trh s elektrickými vozidlami14. Napriek tomu dosiahli sľubný začiatok, pričom BYD predstihol Volkswagen ako najpredávanejšiu automobilku v Číne s 595 300 predanými plug-in hybridmi a plne elektrickými vozidlami v druhom štvrťroku9. VW predal celkovo 544 000 vozidiel, z ktorých 23 433 boli plne elektrické, čo predstavuje približne 4% 9. Tesla predala 157 000 svojich elektrických vozidiel a v rebríčku je na 12. mieste. V čistých predajoch elektrických vozidiel je Tesla v Číne druhá po BYD9.