Mercedes-Benz, nemecký automobilový gigant, je známy svojou vášňou pre elektrické vozidlá (EV). Napriek tomu sa zdá, že jeho modely EV sa predávajú pomalšie, ako sa očakávalo. Tento trend je zrejmý nielen v Spojených štátoch a Číne, ale aj v iných častiach sveta.
Mercedes-Benz plánuje spomaliť výrobu vyšších variantov EQ a zvýšiť alokácie lacnejších EV, plug-in hybridov a plných modelov1. CEO Mercedes-Benz USA, Dimitris Psillakis, pripisuje pomalé predaje nedostatku produktovej diverzity a tomu, že segment EV je stále nový2. Mercedes tiež uviedol, že plánuje spomaliť výrobu svojich vyšších modelov EQ a zvýšiť výrobu lacnejších modelov EQ3.
Vzhľadom na ťažšiu ekonomickú situáciu naznačujú predajcovia, že Mercedes spomalí svoj prechod na EV a viac sa zameria na hybridy a vozidlá s vnútorným spaľovaním4. Kanadskí predajcovia Mercedes-Benz naznačujú, že nemecký automobilový výrobca počúva obavy týkajúce sa rýchleho prechodu na EV. Spoločnosť by mohla chcieť spomaliť plánovaný tvrdý prechod na EV a ďalej rozšíriť podporu pre vnútorné spaľovanie4.
Mercedes-Benz uviedol, že znížil ceny niektorých svojich modelov EQE a EQS v Číne v dôsledku meniacej sa trhovej dopytu po elektrických vozidlách vyššej triedy5. Toto rozhodnutie viedlo k poklesu akcií prémiového automobilového výrobcu o 6,7%5.
Mercedes oznámil zníženie cien pre EQE a EQS sedany v snahe zvýšiť sklamané predaje svojej rady EQ v Číne6. Zahraniční automobiloví výrobcovia majú ťažkosti súťažiť s čínskymi spoločnosťami, ktoré dominujú na miestnom trhu EV6.
Tieto informácie ukazujú, že aj keď Mercedes-Benz je nadšený pre elektrické vozidlá, predaje jeho modelov EV sú pomalé. Tento trend je zrejmý nielen v Spojených štátoch a Číne, ale aj v iných častiach sveta. Spoločnosť sa teraz snaží prispôsobiť svoju stratégiu, aby zlepšila predaj a zvýšila príjemnosť svojich modelov EV pre spotrebiteľov.