Lynn Calderová, generálna riaditeľka spoločnosti Ineos Automotive, ktorá nedávno uviedla na trh poháňaný spaľovacím motorom off-roader Grenadier v Spojených štátoch, sa domnieva, že prístup zameraný iba na elektrické vozidlá (EV) môže zlyhať na dlhú trať1. Ineos v súčasnosti ponúka Grenadier s 3,0-litrovými zdrojmi benzínových a naftových motorov od BMW, ale plánuje vyrábať aj elektrické a vodíkovo poháňané verzie off-roaderu. V tejto súvislosti šéfka značky uviedla, že neustále hovoriť o elektrických vozidlách je dosť nebezpečné a že na lepšie zvládnutie uhlíkových cieľov Veľkej Británie bude potrebná kombinácia pohonov1.
Rôzne technológie pre rôzne potreby
Toyota, ktorá má podobný diverzifikačný prístup pre svoju budúcu ponuku (s novým dôrazom na elektrické vozidlá), súhlasila s názorom šéfky Ineos, pričom britský šéf japonského výrobcu uviedol, že ak je uhlík nepriateľom, nemôže byť riešením iba jedna technológia1. „Voľba nikdy nemôže byť zlá,“ povedal šéf Toyota UK Augustín Martín, citovaný Autocarom, a dodal, že každé úsilie o zníženie uhlíka by malo byť ocenené1. Calderová, ktorá sa stala generálnou riaditeľkou Ineos Automotive v decembri minulého roka, podporila svoje tvrdenia tým, že rôzne vozidlá majú rôzne využitie a preto je potrebné zohľadniť rôzne technológie1.
Význam diverzifikácie technológií
Diverzifikácia technológií v automobilovom priemysle je dôležitá nielen pre dosiahnutie uhlíkových cieľov, ale aj pre zabezpečenie konkurencieschopnosti a udržateľnosti výrobcov automobilov. Zatiaľ čo niektoré spoločnosti, ako napríklad Tesla, sa sústreďujú výlučne na elektrické vozidlá, iné značky, ako sú Ineos a Toyota, sa domnievajú, že kombinácia rôznych technológií, vrátane elektrických, vodíkových a tradičných spaľovacích motorov, môže byť kľúčom k úspechu v budúcnosti. Tento prístup umožňuje výrobcom lepšie reagovať na zmeny v trhových podmienkach, technologických inováciách a regulačných požiadavkách, čo môže byť výhodou v konkurenčnom prostredí automobilového priemyslu.