Hyundai, juhokórejský automobilový gigant, je pevne rozhodnutý pokračovať vo svojom pláne na výrobu elektrických vozidiel (EV), napriek nižšiemu dopytu na trhu. Táto stratégia je súčasťou dlhodobého záväzku spoločnosti v oblasti elektrifikácie, ktorý sa prejavuje v investíciách do vývoja a výroby EV.
Investície a ciele
Hyundai plánuje do roku 2032 investovať 35,8 bilióna wonov (približne 28 miliárd dolárov) do elektrifikácie2. Táto investícia je súčasťou rozpočtu 109,4 bilióna wonov, ktorý Hyundai plánuje minúť do roku 2032. Spoločnosť tiež zvýšila svoj cieľ predaja EV na 2 milióny jednotiek do roku 2030 z pôvodných 1,87 milióna jednotiek. To by predstavovalo približne tretinu celkového predaja vozidiel spoločnosti, čo je výrazný nárast oproti očakávaným 8% v tomto roku2.
Výroba a trhy
Aby dosiahla tento cieľ, Hyundai plánuje zvýšiť miestnu výrobu EV na svojich troch kľúčových trhoch – v Spojených štátoch, Európe a Južnej Kórei. V Spojených štátoch, ktoré sú najväčším trhom spoločnosti, sa očakáva, že výroba EV bude do roku 2030 predstavovať tri štvrtiny celkovej výroby vozidiel, oproti súčasným 0,7%2.
Výzvy a príležitosti
Napriek nižšiemu dopytu po EV na niektorých trhoch, Hyundai je pevne rozhodnutý pokračovať vo svojom pláne. Spoločnosť verí, že globálny dopyt po EV rastie rýchlejšie ako trhové prognózy a je pripravená prispôsobiť sa týmto zmenám2. Hyundai tiež plánuje investovať 9,5 bilióna wonov (približne 7,4 miliardy dolárov) do vývoja konkurencieschopných lítium-železo-fosfátových (LFP) batérií, ktoré sú lacnejšou alternatívou k lítium-iónovým batériám, ktoré podporili adopciu EV v Číne2. Tieto plány sú súčasťou dlhodobej stratégie spoločnosti, ktorá sa zameriava na posilnenie jej pozície na trhu EV.