HiPhi výzva pre Audi, BMW a Mercedes s dizajnom zameraným na elektromobily

HiPhi výzva pre Audi, BMW a Mercedes s dizajnom zameraným na elektromobily

Čínsky startup HiPhi sa odlišuje od tradičných prémiových značiek vďaka výraznému dizajnu a technológii zameranej na používateľa. Na autosalóne IAA Mobility v Mníchove predstavili svoj model HiPhi Z, štvordverový fastback určený na veľké túry. Automobilka nemala vlastný stánok, hoci predaj už prebieha v Nemecku a Nórsku. Tento opatrný prístup je zámerom, povedal Mark Stanton, bývalý inžinier spoločností Jaguar Land Rover a Ford, ktorý je teraz hlavným technickým riaditeľom HiPhi a vedúcim európskych operácií1.

HiPhi, automobilová značka spoločnosti Human Horizons, ktorej zakladateľmi sú aj Stanton a bývalí manažéri General Motors, už konkuruje značkám Audi, BMW a Mercedes-Benz na čínskom trhu. Teraz sa snažia získať pozornosť aj na európskom trhu, aby zistili reakcie zákazníkov. Podľa Stantona sú doterajšie reakcie mimoriadne pozitívne1.

HiPhi sa snaží osloviť zákazníkov, ktorí hľadajú niečo iné ako tradičné prémiové značky. Sústreďujú sa na dizajn a technológiu, ktorá je prispôsobená potrebám používateľa. Týmto spôsobom chcú konkurovať veľkým značkám, ako sú Audi, BMW a Mercedes-Benz, a získať si svoje miesto na trhu elektromobilov1.