V treťom štvrťroku tohto roka BMW zvýšilo svoj náskok pred svojím dlhodobým súperom, automobilkou Mercedes-Benz. Mercedes uviedol, že dôvodom poklesu predajov v Q3 boli zmena modelu a nedostatok dielov1. Napriek tomu, jeden predajca uviedol, že BMW sa dokázalo lepšie vyrovnať s týmito problémami.
Predaje Mercedesu klesli o 4 percenta na 510 600 vozidiel, zatiaľ čo objem BMW klesol o 5,8 percenta na 621 699 vozidiel v danom štvrťroku2. Tieto čísla sú dôkazom toho, že BMW sa dokázalo lepšie vyrovnať s výzvami, ktoré priniesol tento rok. Napriek poklesu predajov v treťom štvrťroku, BMW uviedlo, že predaje v Číne za rok vzrástli o 1,7 percenta4.
Mercedes-Benz uviedol, že jeho globálne predaje klesli o 4 percenta medziročne v období júl-september, hoci spoločnosť uviedla, že stále je na dobrej ceste splniť svoje celoročné usmernenie pre rast predajov. „Objemy boli ovplyvnené zmenou modelu pre triedu E a problémami v dodávateľskom reťazci, ktoré obmedzili dostupnosť modelu GLC (luxusný SUV model),“ uviedla spoločnosť vo svojom vyhlásení, keď oznámila pokles globálnych veľkoobchodných čísiel na 510 600 vozidiel v treťom štvrťroku. Predaje v Číne klesli o 12 percent z predchádzajúceho roka4.
Na druhej strane, BMW sa darilo lepšie, keďže oznámilo 5,8-percentný nárast svojich globálnych maloobchodných predajov na 621 699 vozidiel v období júl-september, ale uviedlo, že maloobchodné predaje modelov BMW a Mini v Číne klesli o 1,8 percenta4. Automobilky sa tento rok v Číne potýkajú so slabšou dopytom a zintenzívnenou cenovou konkurenciou, hoci predaj osobných vozidiel sa vrátil k rastu v auguste4.